قرص ویتامین ب 12 1000 میکروگرمی هلث اید بسته 50 عددی

  • کشور تولید کننده

    ایران

    ایران

فروشنده

امکان تحویل اکسپرس

۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

امکان پرداخت در محل

هفت روز ضمانت بازگشت کالا

ضمانت اصل بودن کالا

کالا های مشابه

معرفی و ویژگی‌هاویتامین B12 یکی از ویتامین‌های حل در آب است. این ویتامین به عنوان کوفاکتور برای آنزیم‌های مهم در بدن، برای تکامل و عملکرد سیستم عصبی مرکزی، تشکیل گلبول‌های قرمز سالم، ساخت DNA و جلوگیری از ایجاد کم خونی مگالوبلاستیک که نوعی کم خونی است که در اثر کمبود B12 و فولیک اسید رخ می‌دهد، ضروری است.

با توجه به اهمیت بالای ویتامین B12، دریافت مقادیر مورد نیاز آن بسیار مهم است. مقدار توصیه شده برای بزرگسالان روزانه ۲.۴ میکروگرم است. علاوه بر دریافت از منابع غذایی حیوانی، مکمل‌های ویتامین B12 نیز می‌توانند در تأمین این ویتامین موثر باشند. ویتامین B12 در مکمل‌های غذایی معمولاً به شکل سیانوکوبالامین وجود دارد؛ سایر فرم‌های موجود در مکمل‌ها شامل آدنوزیل کوبالامین، متیل کوبالامین و هیدروکسی کوبالامین هستند. متیل کوبالامین فرم فعال B12 در بدن است.

کمبود این ویتامین می‌تواند به دلیل اختلال در جذب، کمبود فاکتور داخلی معده، جراحی‌های دستگاه گوارش از جمله جراحی‌های لاغری و استفاده طولانی مدت از برخی داروها مانند امپرازول، متفورمین، کلشی سین و غیره باشد. سالمندان، افراد گیاهخوار، نوزادان متولد شده از مادر گیاهخوار، افراد با سابقه مشکلات گوارشی، افراد با سابقه جراحی‌های گوارشی و افراد مبتلا به کم خونی پرنیشز (با کمبود فاکتور داخلی معده برای جذب B12) بیشتر در معرض خطر کمبود این ویتامین قرار دارند.

خرید بالای 250 هزار تومان به صورت رایگان ارسال می شود
قرص ویتامین ب 12 1000 میکروگرمی هلث اید بسته 50 عددی