قرص ال کارنیتین ویتاپی بسته 60 عددی

  • مناسب مصرف

    آقایان و خانم‌ها

    آقایان و خانم‌ها

  • موارد استفاده

    بدنسازی

    بدنسازی

  • شکل محصول

    قرص

    قرص

فروشنده

امکان تحویل اکسپرس

۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

امکان پرداخت در محل

هفت روز ضمانت بازگشت کالا

ضمانت اصل بودن کالا

کالا های مشابه

معرفی و ویژگی‌هاال – کارنیتین (L-Carnitine) یک ماده طبیعی است که در گوشت و لبنیات حیوانی وجود دارد و بدن انسان نیز می‌تواند در صورت نیاز آن را از ترکیب دو اسید آمینه ضروری متیونین و لیزین تولید کند. کارنیتین به علت نقش مهمی که در سوخت و ساز و تولید انرژی سلولی دارد، یکی از مواد ضروری برای بدن به شمار می‌آید. اگرچه ال – کارنیتین و دی – کارنیتین دو شکل متفاوت فضایی از کارنیتین هستند، اما تنها ال – کارنیتین برای بدن ضروری است، در حالی که دی – کارنیتین ماده ای سمی به شمار می‌آید. علاوه بر این، استیل ال – کارنیتین (Acetyl-L-Carnitine) نیز یک مشتق دیگر از کارنیتین است که قابلیت عبور از سد خونی محافظ مغز و ورود به سلول‌های مغزی را دارد و می‌تواند انرژی بیشتری را برای سلول‌های مغزی تامین کند.

نقش ال – کارنیتین در بدن به این صورت است که به سوخت و ساز سلول‌ها و تبدیل غذا به انرژی کمک کرده و انرژی ذخیره شده در سلول‌های چربی را آزاد می‌کند. بدین منظور، ال – کارنیتین چربی‌ها را برای آزادسازی انرژی به داخل میتوکُندری‌ها (کارخانه تولید انرژی سلول) انتقال می‌دهد.

علاوه بر این، ال – کارنیتین اثر خوبی در بازسازی و ترمیم عضلات دارد. افرادی که بدنسازی انجام می‌دهند و یا برای کاهش وزن تمرینات سنگین ورزشی انجام می‌دهند، افرادی که به دلایلی مانند بیماری دچار آسیب عضلانی و یا تحلیل رفتن عضلات گردیده اند و افراد مسن که هم تحلیل عضلانی دارند و هم به علت رژیم‌های خاص ال – کارنیتین کافی دریافت نمی‌کنند، بیشترین استفاده را از ال – کارنیتین می‌برند. مصرف ال – کارنیتین در ورزشکاران و کسانی که تمرینات سنگین ورزشی و بدنسازی انجام می‌دهند، آسیب‌های وارده به عضلات را نیز محدود می‌سازد. مصرف ال – کارنیتین در ورزش‌های استقامتی مانند دوی استقامت و ماراتن، شنا، دوچرخه‌سواری و کوهنوردی باعث افزایش استقامت ورزشکاران می‌شود.

منابع طبیعی ال – کارنیتین در غذاها عبارتند از: پروتئین‌های حیوانی که ال – کارنیتین به صورت طبیعی در آن‌ها یافت می‌شود. این ماده به میزان زیاد در گوشت قرمز گاو و گوسفند و به میزان کمتر در شیر کامل، ماهی Codfish، مرغ و پنیر چدار یافت می‌گردد.

خرید بالای 250 هزار تومان به صورت رایگان ارسال می شود
قرص ال کارنیتین ویتاپی بسته 60 عددی